Booking and Payment Terms
A 30% deposit is required at the time of booking.
The remaining balance is due 30 days before arrival.
A €1,500 security deposit is required the day before arrival (by check to the concierge or by credit card). This deposit is not cashed and will be refunded within one week after departure.
Winter Season
Bookings are only available in 7-night periods, from December 13, 2025 to April 25, 2026.
Check-in: Saturday after 5:00 PM
Check-out: Saturday before 10:00 AM
Off-Season
Flexible arrival dates, with a minimum stay of 7 nights.
Versement de 30% d’arrhes à la réservation. Solde 30 jours avant l’arrivée.
Caution de 1500€ la veille de l’arrivée, non encaissée (chèque remis concierge ou CB) restituable dans la semaine suivant le départ.
Saison d’hiver : Réservations par périodes de 7 jours 13 décembre 2025 au 25 avril 2026.
Arrivée le samedi après 17h, Départ le samedi avant 10h.
En dehors de la saison, dates d’arrivées libres avec un séjour de 7 nuits minimum.
Cancelation
Cancellation Policy
Reservations are firm and non-modifiable (unless otherwise agreed).
Full refund of the deposit if cancellation is made 60 days or more before arrival
30% deposit retained if cancellation occurs between 59 and 30 days before arrival
No refund if cancellation occurs 29 days or less before arrival
Departure Memo
Before Your Departure, Please:
Empty and clean all trash bins, and take the garbage to the designated containers.
Empty the refrigerator of all perishable items.
Gather towels and bed linens in the bag provided for this purpose.
Make sure the dishwasher is emptied and free of food waste.
Do a quick clean of the sink and kitchen area.
Keys
Please return the keys to the ski locker key box and scramble the code.
Check-Out Time
During the winter season, check-out must be completed before 10:00 AM.
The concierge will come by on the day of your departure.
Damages
If you have broken or misplaced any items listed in the inventory, please let me know.
Assistance
For any major issues, you may contact Coralie, who manages the apartment concierge service, at +33 6 45 90 40 29.
Consignes de départ
Avant votre départ, je vous remercie de :
Vider et nettoyer toutes les poubelles à déposer dans les bacs à poubelles.
Vider le frigo de toutes denrées périssables.
Rassembler les serviettes et les draps dans le sac prévu à cet effet
Le lave-vaisselle doit être vidé et propre de tous restes de déchets.
Petit nettoyage de l’évier et de la cuisine.
Merci de remettre les clefs dans la boîte aux clefs du casier à skis et de de brouiller le code.
Les départs se font en saison d’hiver impérativement avant 10 heures.
La conciergerie passera le jour de votre départ.
Si vous avez cassé ou égaré des objets figurant dans l’état des lieux, merci de m’en informer.
Pour tout problème important, vous pouvez contacter Coralie qui gère la conciergerie de l’appartement au 06 45 90 40 29.
Dégradations et objets manquants
En cas de casse ou de perte d’objets figurant dans l’état des lieux, veuillez en informer la conciergerie au plus vite. Le remplacement sera facturé au prix d’achat. Le locataire est responsable de tout dommage causé pendant le séjour. La responsabilité du bailleur ne pourra être engagée en cas de vol, perte ou dommages aux biens personnels du locataire.
Données personnelles
Les données personnelles du locataire sont utilisées uniquement pour la gestion de la réservation et du séjour. Elles ne seront jamais transmises à des tiers sans consentement, sauf obligation légale. Conformément au RGPD, le locataire dispose d’un droit d’accès, de rectification et de suppression en écrivant à phirou73@gmail.com
Apartment Rules
House Rules
Bedding
It is mandatory to use bed linen (sheets, duvet covers, and pillowcases). You may bring your own linen or rent it from the concierge service by booking at least 10 days prior to arrival.
A flat fee of €250 will be charged for disinfection and laundry if beds are used without proper linen.
Occupancy
The apartment may not host more guests than indicated at the time of booking.
A surcharge of €50 per night, per additional person will apply.
Smoking
Smoking is strictly prohibited inside the apartment.
A €100 fee will be charged for disinfection in case of non-compliance.
Smoking is permitted on the terrace, and cigarette butts must be collected before departure.
Damages
Please inform us promptly if you break or misplace any items so that we can replace them. Items will be charged at their purchase price. Any damage will be billed according to the cost of replacement and repairs.
Cleanliness
If the apartment is left in an excessively dirty condition, an additional flat cleaning fee of €100 will be charged.
Keys
Two sets of keys will be provided. We recommend always leaving one set in the key box.
A lost set of keys will incur a replacement fee of €250.
Contact utiles
Pour tout problème ou question, contactez :
Coralie, gestionnaire conciergerie
Téléphone : 06 45 90 40 29.